0

MTV Video Music Awards 2010

Jag har alltid älskat MTV galor. Jag har fina minnen från förr när jag och min bror satt fastklistrade framför TV'n varje gång det var en ny gala. Europe awards, Music awards och Video awards. Av någon anledning har VMA alltid varit bäst. Ett starkt minne är när Puff Daddy 1997 uppträdde med "I'll be missing you" och Sting helt plötsligt var på scenen och bidrog med sitt orginal "I'll be watching you".  http://www.youtube.com/watch?v=JGbe-1R25Y4

eller Marilyn Manson samma år
http://www.youtube.com/watch?v=Lo3pLmBrJwQ&NR=1

Gaga förra året
http://www.youtube.com/watch?v=gWB8JEJdsAY

Nuförtiden kommer jag knappt ihåg att MTV finns dock då You Tube och övriga nätsajter har tagit överhanden vad gäller musik videor och musik filmklipp.

I helgen sändes MTV Video Music Awards 2010 i Los Angeles och jag har nu buffrat mig igenom hela galan på mtv.se. Tyvärr var det lite taskigt från och till och Robyns uppträdande går inte att se hela. Men i vilket fall är det sjukt kul att hon var med! Måste erkänna att jag helt missat att hon är så pass stor i USA nu. Men vissa reportrar gjorde bort sig fullständigt när de i en intervju sa något i stil med "You had a hit with "Show me love" a long time ago. How does it feel to be back after all these years?"




Pop prinsessan Lady Gaga tog hem flera vinster och med all rätt tycker jag. Jag lyssnar inte på henne så mycket själv men jag har väntat på att någon som henne ska dyka upp i musik brancshen. Någon som är lite revolutionerande! Som står ut från mängden. All respekt för henne för det. Väldigt kul att svenske producenten Red One nämndes i ett av hennes tacktal.



Usher gjorde kanske det bästa framträdandet med sin dans och Justin Bieber är ju rätt söt också. Lite konstigt tyckte jag nog att det var att Michael Jackson inte nämndes under hela galan. För inte bara Usher och Bieber utan all dans i pop-musikvideor är inspirerade av MJ på ett eller annat sätt.
USHER: http://www.mtv.se/videor/dj-got-us-fallin-in-love-omg-medley-live-571684/?playlist=vma-live-konsert-2010

Annars var det rätt kul att se Lindsey Lohan göra narr av sig själv och att se klipp från Jackass nya film.

För övrigt är det kul att se artister på galor och hur dem beter sig. Kanye West må vara duktig på musik men jag har aldrig gillat hans attityd. När han förra året avbröt Taylor Swifts tacktal genom att springa upp på scenen, ta över hennes mick och börja gagga om att Beyonce förtjänade priset, förstärkte det bara min syn av honom. Nej där förlorade han vettet totalt men han har alltid varit "full of himself"

Här kan ni se hela galan eller enstaka klipp:

http://www.mtv.se/program/vma2010/avsnitt/vma-mainshow-2010/video/not-afraid-love-the-way-you-lie-live-571654/