0

Sexualkunskap med Prince


Året var 91 och jag var sju år gammal. Vi var på semester med familjen i Pompano Beach, Florida och jag satt i lägenheten som vi lånade av vänner framför MTV .
Videon till Prince låt "Cream" kom på och jag minns det än idag. Prince juckade med sin gitarr och lättklädda tjejer med snelugg ålade sig mellan hans ben och gjorde jag vet inte vad. Jag satt som förtrollad och gapade. Jag hade aldrig sett nåt liknande. Får man dessutom göra så där på TV? tänkte jag.

Samma kväll åt familjen middag på Chili's och jag frågade mamma hur det egentligen går till när man gör barn. Hon förklarade precis hur det gick till. Jag tänkte efter ett tag, tittade på mina två äldre syskon, sen med förskräckt uttryck på mamma och pappa och utbrast
"Och det har ni gjort tre gånger!!!"





Tror inte jag sett den sen dess men så här 20 år senare tycker jag den är lika sexig!


Jag kommer ihåg att min syster hade skivan "Diamonds and Pearls" och att jag studerade det skimrande omslaget med häpnad och förstod inte hur dem hade konstruerat det. När man rörde på skivan ändrades bilden.




Jag kommer även ihåg att MTV var ute på stan och frågade folk vem som var prinsen av Pop - Var det Prince eller Michael Jackson? Alla hade olika svar. Det är lustigt hur det förr var mer av en tävling mellan artister i media. Kommer ni håg? Mariah Carey vs Whitney Houston, Backstreet Boys vs N'Sync, Oasis vs Blur osv.