0

Svensk sommar på Ängsbacka



En svensk sommardag som denna råkade jag vara ledig. Solen gjorde sitt bästa för att ta sig genom dem envisa molnen och fick sig en god chans runt tretiden idag. Så jag skyndade mig till bilen med handduken i högsta hugg. I bilen tog jag mig nedför backen och möttes av en grupp nyanlända norskor. Dem var så vackra och deras väskor så tunga att jag inte kunde låta bli att fiska upp dem och köra dem till Ängsbacka. Väl där möttes jag av Edgar vars bil inte startade så fram for startkablarna för att hjälpa honom. När jag väl var framme vid Molkomsjön drog sig molnen tunga och mörka över mig. Jag lade mig på den ljumma klippan och kände hur de tunna regndropparna föll på min bara hud. Jag skyddade mina kläder under en stor sten och hoppade i sjön medan himlen grät mer och mer. Erkänner att jag kände mig lite som en viking.

Blöt i bara handduk tog jag mig tillbaka till bilen och sedan Ängsbacka. På parkeringen blev jag kvar i bilen. Sjöng och dansade (ja så gott det går sittandes) till Nelly Furtado på högsta volymen. Några ängsisar gick förbi, såg mig och fortsatte utan reaktion och jag tänkte "jo... här är nog en av få ställen där jag kan göra så här och inte uppfattas som galen"



och molnen drog över mig då jag väl låg på klippan...

Enjoy this beautiful version of "My love grows deeper every day". Har inte hört denna förut. Tror den varit med som version på någon singel. Refrängen är inte densamma i alla fall.