0

American Music Awards sopar banan i år

Det är riktigt deprimerande att ABC inte låter oss se hela showen i efterhand, men som tur är kan man i alla fall se klipp. Av alla musikgalor som har varit i år verkar AMAs ha sopat banan med en fantastisk show och uppträdanden. Kul att det börjar hända något där!
 
 
Rihanna tog emot ett nytt pris som heter Icon award. Hon fick pris för bland annat skyhöga siffror vad gäller sålda album, billboardettor och Twitter och Instagramföljare. RnB-drottningen uppträdde med låten Diamonds som Sia har skrivit för övrigt, och fick ta emot priset av Jay Z och sin mamma. Jag grät som en stucken gris, väldigt berörande!
 
 
Lady Gaga uppträde med R Kelly med Do what you want och tog inspiration från sina uppträdanden på SNL. Men det här var mycket bättre och roligare tyckte jag!
 
J.Lo gjorde en höjdarcomeback med ett tributeuppträdande till aritsten Celia Cruz. När jag hör henne sjunga på spanska och se henne dansa loss med sina latinomoves undrar jag varför hon nånsin gjort något annat. Det var det bästa jag sett henne göra!
 
TLC kom och körde Waterfalls! Hade kunnat vara kul men kändes rätt B.
 
 
Se alla uppträdanden och klipp här
Om någon hittar en länk till hela showen får ni gärna säga till!
Nysläppt musik, abc, amas, amas13, american music awards, artpop, celia cruz, diamonds, do what you want, j.lo, jay z, jennifer lopez, lady gaga, mtv, mtv awards, musikgala, r kelly, rihanna, tlc;