1

Idol - två av de bästa framträdanden någonsin

Vad hände?  Två av Idols bästa framträdanden i svensk idolhistoria på samma kväll! Linnea och Olle. Så jävla bra.

Vilken nostalgitripp jag fick av kvällens tema: nittiotal




Wonderwall, åh nej tänkte jag men oh yes va bra det blev. Så sönderspelad av amatörgitarrister på hemmafester. Jag minns hur videon gick om och om igen på MTV och jag spanade in Noel Gallagher. Olles egna tappning var färsk.




Linnea, Nothing Compares To You av Sinéad O'Connor, som det sades - en av nittiotalets bästa låtar, som berört många brustna hjärtan. Det märktes att Linnea fullkomligt gick in i känslan. Riktigt bra. Kul att de båda två (Olle och Linnea) faktiskt har rätt jazziga röster. I sådär lagom mängd.

Minnah sjöng Everything I do av Bryan Adams. Låten som var temalåt i Robin Hood filmen med Kevin Costner. Det råkar vara en av mina absoluta favoritlåtar som jag aldrig tröttnar på. Bland annat dansade jag min första tryckare till den, sju år på fritidsgården Tjelvar i Visby.
1 tove:

nej, jag minns inte vad den kommer ifrån, en låt har jag för mig :) och det gör du rätt i, jag ska passa på när jag kommer hem också :)