0

Adjusting to Visby



Dagens låt är av Bessy Smith, som var Billie Holidays största inspiration.

Bessie Smith – Nobody Knows You When You're Down And Out

Gotland har varit ruggigt idag. Även om det bara var ett par minusgrader gjorde den råa och fuktiga luften att det blev väldigt kallt.

Första dagen på praktiken har gått bra. Men var odugligt trött i morse. Gillar stämningen på GT. Känns trygg. Och dem är vana med praktikanter. Får väl inte säga vad jag skrev om men uppdragen innebar att jag först blev helt genomfrusen och senare nedstänkt av vatten. Gotlänningar, håll utkik efter min underskrift i veckan :)

Efter jobbet vilade jag till Yoga Nidra, en guidad avslappning som jag blev tipsad om av fina Jennifer.
Sen gick jag på livsnödvändig yoga på ett träningscenter i stan, yogaställena har inga kvällsklasser denna veckan. Det var poweryoga, fanns ingen klok matta och lärarinnan gav inga justeringar men det var fint ändå. Omgiven av speglar var länge sen jag var i en yogasal. Det var vackert!

I morgon kommer käraste Anko och Jon på besök. Föreslog det spontant i lördags och nu kommer dem, fantastiskt!