0

Så minns jag Whitney Houston

#Uppdaterad 12/2/12

Whitney Houston hittades död i går kväll. Dödsorsaken verkar oklar men hon hittades i ett badkar i ett hotellrum i Bevery Hills. Hon blev 48 år.

Jag var åtta år när filem Bodyguard kom ut. Vi var i Florida med familjen och spelade in filmen från TV på videokasett så att vi kunde ta med hem och kolla. Jag och mina syskon såg filmen om och om igen och musikvideon till Dolly Parton-covern "I Will always love you" visades konstant på MTV.
Jag kommer ihåg hur jag högt och stolt sjöng låten och sa till min syster
"Visst låter det bra?".
"Nja, det låter falskt. Den där låten är inte så lätt att sjunga Martina"

Det konstiga är att jag drömde inatt att jag sjöng den låten. Jag var i en stor sal och skulle göra en sångövning där man skulle sjunga så högt i volym som möjligt. Då började jag vråla "and AAAAjaaaj will aaalways looove youhoho"
Och så vaknar man upp och hör att hon är död.
Även om man kanske inte blivit så förvånad om det hänt tidigare, med tanke på det drogmissbruk hon levt med ända sen hon träffade Bobby Brown.



Whitney Houston var Mariah Careys största konkurrent på 90-talet. Jag kommer ihåg att det var mycket snack om det. Mariah Carey var min favorit och jag minns hur jag bråkade med tjejerna i skolan som tyckte att Whitney var bäst.

1998 gick stjärnorna ihop och sjöng "When you believe" till Disneyfilmen Prince of Egypt.
Lyssna på deras röster, visst är dem fantastiska tillsammans!?



Aftonbladet har skrivit bra och vad andra stora artister har att säga om förlusten. Mariah Carey verkar ta det hårt och Dolly Parton sa det kanske bäst. "Whitney, I will always love you"